5 events från 5 industrier som du borde besöka

Som företagare är det aldrig fel att fokusera på fler branscher än ens egen. Även om man jobbar inom mode, är det bra att veta vad som händer in om bilbranschen och vad folket på börsen gör. Allting hänger samman när det kommer till den globala ekonomin och trender inom en bransch kan lätt blöd över till en annan. Nedan presenterar vi 5 olika event som kan vara intressant att besöka, vare sig man jobbar inom branschen eller inte.

ICE Totally Gaming

 

Det här eventet är storslaget och lockar besökare från hela världen. Årets upplaga i London tog emot nästan 30 000 besökare. Det här är samlingsplatsen för dem som är involverad i spelbranschen, speciellt dem med investerat intresse inom hasard-m betting- och mobilspel. Eventet fylls med smarta föreläsningar av talare från bland annat Twitter, PokerStars och SpotOption.

 

Här kan man träffa människor från branschen som försöker komma fram till vad nästa generation vill ha för typ av underhållning inom casino och betting. Det är också en bra plats för att bygga upp sitt kontaktnätverk och sprida information om ens företag.

FICO World 2016

 

Det här eventen lockar företag över industrigränserna. FICO är som en gigantiskt “think tank” eller tankesmedja där man försöker komma fram till hur man kan använda dagens teknologiska utveckling för att göra bättre och smartare företagsbeslut. Man håller föreläsningar om datahantering, hantera krediter, kundupplevelser, hur man analyserar data och även försäkringar.

 

Eventet bygger på flera seminarier och workshops men det går också att anordna en-mot-en-möten eller bara koppla av med lite yoga och en exklusiv fest på Smithsonian National Museum of Natural History.

Big Communications Event

communication
För den som vill veta framtiden inom kommunikation, så kan det här eventet vara för dig. Under BCE samlas ett dussintals av de största företagen inom tele- och internetkommunikation för att undersöka vad framtiden håller för dem och kunderna. Talare från de stora amerikanska företag är på plats:Vodafone, AT&T, Verizon och ComCast har alla skickat representanter som guidar en genom branschen och dess framtid.

Så klart ligger inte bara fokus på framtidens kommunikation, det finns gott om föreläsningar om hur man kommunicerar med kunden och omvärlden redan idag och fokuset centrerar kring att erbjuda kunderna det bästa samt locka till sig fler.

GS1 Healthcare Conference

 

Ett intressant event som inte riktar sig enbart till den privata industrin utan även bjuder in statliga myndigheter att tala och delta. Det här är en globaltäckande händelse där man samlas för att diskutera och uppnå GS1-standard på vården runt om i hela världen.

 

Under eventet pratar man exempelvis om hur man som bästa spårar medicinkedjan för att förhindra dåliga kopior, hur man gör vården säkrare för patienten och vilka lagar som regler som borde finnas för att vården ska fungerar optimalt och kunna nå ut till alla världens hörn.

En del av diskussionerna är endast genom inbjudan och måste underkasta sig Chatham House Rules: det vill säga att människorna pratar som individer och för sin egen del, inte som en representant eller del av sitt företag.

American Film Market & Conference

 

Ett event för alla som har någon roll i filmbranschen. Den här internationella konferensen har lockat sponsorer som Akin Gump, Delta och Variety. I november möt 8 000 ledare inom industrin för att skriva kontrakt, gå på screenings, lyssna på seminarier, skapa nya kontakter och ha lite kul. Här möts hela Hollywood och många stora namn från dem globala filmmarknaden. Man tittar på över 400 filmer, både indie och “blockbusters”.

 

Det här är den perfekta mötesplatsen för dem som vill skapa eller utöka sitt kontaktnät inom den amerikanska filmindustrin. Man varav föreläsningar och filmvisningar med cocktails och partyn på de största klubbarna i Santa Monica.