För att ett företag ska kunna växa så behövs det personal. Det finns många entreprenörer som lyckats få ett företag att växa väldigt stort men det kommer alltid en period där det blir för mycket uppgifter att göra själv. Det är viktigt att medarbetare är rätt person för jobbet och är villig att jobba med dig istället för åt dig.
Vem är rätt?
Hur vet man vad man ska leta efter och hur vet man att man hittat rätt. Börja med att fråga dig själv vad du behöver hjälp med. Om du har en klar uppgift till din framtida medarbetare blir det mycket lättare att se vem som passar bäst.Ett exempel är att du behöver någon som kan sköta dina sociala medier och din marknadsföring. Då söker du någon som helst har erfarenhet inom marknadsföring och vara van att arbeta med socialamedier.Nu har du en klar bild av vad du behöver och vad du ska leta efter. Om hälften av de sökande aldrig har använt socialamedier eller ens vet vad marknadsföring är så väljer du bort dessa och fokuserar mer på dom som har erfarenhet eller utbildning.Den personliga kemin måste även fungera. Om du inte kan komma överens med din medarbetare så kan det leda till en negativ effekt. Personen måste ha lite vilja att utvecklas och lära sig nya saker. Om din medarbetare inte kan anpassa sig till en ny arbetsuppgift så kan det resultera till att du måste söka efter en ny eller fler medarbetare.